Логотип Ломоносовской школы-пансион Поступить

Контрольно-измерительные материалы. Сыкало А.А.

13 ноября 2018
Просмотров: 2965

Контрольно-измерительные материалы

Предметная область: филология
Учебный предмет: английский язык
Класс: 5
УМК: И.Н. Верещагина, О.В.Афанасьева. Английский язык. 5 класс.
Программа: составлена на основе Программы общеобразовательных учреждений и школ с углублённым изучением английского языка под редакцией Афанасьевой О.В., Михеевой И.В., Языковой Н.В. – М: Просвещение, 2011. в соответствии с Федеральным государственным образовательным стандартом второго поколения (приказ Минобрнауки РФ №373 от 06. 10.2009 г), М.: «Просвещение», 2015г 
Учебник:Верещагина, И.Н., Афанасьева, О.В. Английский язык. 5 класс: учеб. общеобразоват. организаций и школ с углублённым изучением англ. яз. с прил. на электрон. носителе. В 2 ч./ И.Н. Верещагина, О.В.Афанасьева. - М: Просвещение, 2012. – 346 с.
Рабочие тетради: Верещагина, И.Н., Афанасьева, О.В. Рабочая тетрадь для 5 класса.
Контрольные задания: Терентьева, Н.М. Контрольные задания. 5 класс
 

 

 

Исполнитель: Сыкало А.А., 
учитель английского языка, 
к.п.н.

 

 

Пояснительная записка 
Данные контрольно-измерительные материалы (далее – КИМы) составлены для оценивания учебных достижений обучающихся 5-го класса по английскому языку в соответствии с Положением о порядке осуществления текущего контроля успеваемости и промежуточной аттестации обучающихся АНО СОШ «Ломоносовская школа-пансион».
Виды КИМов:

1. Контрольное чтение и выполнение задания на понимание.
2. Контрольная лексико-грамматическая работа.
3. Контроль монологической речи.
4. Контроль аудирования.
         Комплект КИМов составлен в соответствии со следующими материалами:

№ п/п

Название пособия

Автор

Год издания

Вид диагностической работы

1

Английский язык 5 класс. Учебник для общеобразовательных организаций и школ с углублённым изучением английского языка с приложением на электронном носителе. В двух частях.

Верещагина И.Н.
Афанасьева О.В.

2013

Комплексная работа
Контроль аудирования
Контроль монологической речи

2

 Грамматика английского языка. Сборник упражнений: часть I, II: 5 класс: к учебнику И.Н.Верещагиной и др. «Английский язык».5 класс. ФГОС

Барашкова Е.А.

2016

Лексико-грамматический тест

3

 Грамматика английского языка. Проверочные работы: 5 класс: к учебнику И.Н.Верещагиной и др. «Английский язык».5 класс. ФГОС

Барашкова Е.А.

2016

Лексико-грамматический тест

4

Test by test. Тесты по английскому языку. 5 класс.

 Чесова Н.Н.

2014

Лексико-грамматический тест

5

Rule by rule.  Правило за правилом. 5 класс.

Воронова Е.Г.

2013

Лексико-грамматический тест

6

Английский язык. Контрольные задания. 5 класс.

Терентьева Н.М.

2013

Комплексная работа

Контрольные работы предполагают следующие сроки их проведения: 
диагностические (стартовые) работы –15 сентября, контрольные работы – на период окончания соответствующей четверти.
После проведения контрольных работ необходимо провести качественный и количественный анализ полученных результатов и внести полученные данные в таблицу «Анализ контрольной работы».
Критерии оценивания. 
Оценивание тестовых видов контроля происходит с учетом % выполнения данной работы:
100% - 90% - «отлично»;
89% - 75% - «хорошо»;
74% - 50% - «удовлетворительно»;
менее 49% - «неудовлетворительно».
Оценивание монологической речи происходит по следующим критериям:

  1. Отметка «отлично» ставится в том случае, если учащийся в целом справляется с поставленными речевыми задачами, его высказывание связное и логически последовательно, диапазон языковых средств достаточно широк. В ходе диалога умело использует реплики, в речи отсутствуют ошибки, нарушающие коммуникацию.
  2. Отметка «хорошо» ставится в том случае, если учащийся в целом справляется с поставленными речевыми задачами, его высказывание связное и логически последовательно, диапазон языковых средств достаточно широк. В ходе диалога умело использует реплики, в речи присутствует незначительное количество ошибок,   нарушающих коммуникацию.
  3. Отметка «удовлетворительно» ставится в том случае, если учащийся не полностью решает речевую задачу, диапазон речевых средств ограничен, допускает языковые ошибки; отсутствуют элементы оценки и выражение собственного мнения. В диалогической речи реплики партнера вызывают затруднения, наблюдаются паузы.
  4. Отметка «неудовлетворительно» ставится в том случае, если учащийся частично справляется с решением коммуникативной задачи, высказывание небольшое по объему, наблюдается узость вокабуляра; допускает большое количество языковых и фонетических ошибок, затрудняется ответить на побуждающие к говорению реплики партнера.

Комплексная контрольная работа (стартовая диагностика)
АУДИРОВАНИЕ

Прослушай рассказ  о Джейн. Определи, какие из приведенных ниже утверждений 1-6  соответствуют содержанию текста (1 –True), а какие не соответствуют  (2 –False). Обведи выбранный номер вариант ответа.

1. Jane’s birthday is in summer.
1) True                       2) False      
2. Jane lives in Great Britain.
1) True                       2) False      
3. Jane plays a musical instrument.
1) True                       2) False     

4. Jane has three pets.
1) True                       2) False      
5. Jane is a good pupil.
1) True                       2) False      
6. Jane learns a foreign language.
1) True                       2) False     

6 points
ЧТЕНИЕ

Прочитай текст. В заданиях 7 – 12 обведи номер (1, 2  или 3), соответствующий выбранному тобой варианту ответа.

A good girl
On Sunday Lizzie and Kate got up early.  Right after breakfast they went shopping with their mum. Lizzie was only six, and Kate was seven but they both liked shopping. There were lots of beautiful clothes in the shops:  hats, dresses, blouses and others.  Their mother bought a pair of nice shoes for each of them. The girls put the shoes on and came home wearing them. 
After lunch their dad went fishing.  It was a hot day in the middle of July and the girls wanted to go to the river, too. They liked swimming. ‘OK, you may go,” their mum said. “Be careful in the water. And remember to change your shoes.”  
When they were walking through wet grass and mud down to the riverbank, their shoes got dirty. Kate said: “Lizzie! Mum’s going to be very angry with you! She told us to change the shoes and you didn’t!” 
“But I did,” Lizzie answered. “These are yours.”                             

 

7.  Lizzie and Kate went shopping in _______________.
1) the morning                 2) the afternoon               3) the evening

8.  Kate and Lizzie were _______________.
1) friends                           2) classmates                               3) sisters

9.  It was                                  .
1) summer                               2) spring                                  3) autumn

10. The girls went                                 .
1) fishing                                  2) swimming                            3) diving         

11. The girls lived near                                     .
1) the lake                               2) the sea                                 3) the river

12. Lizzie was wearing                                     .
1) her new shoes                     2) Kate’s new shoes                3) Kate’s old shoes

6 points

ГРАММАТИКА И ЛЕКСИКА

Прочитай данный ниже текст. Преобразуй слова, данные в скобках, так чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполни пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 13-18.

Captain Grant’s Letter
Example:   My name _is_ (be) Captain Grant.

13.I am on an island in the sea. I _____________________ (not/ know) where the island is. 
14.      I need help. Please, contact my children.  _______________(they)  names are William and Peter Grant.
15.    William is ________________(old) than Peter. 
16.   William is a student.     He _________________(study)  at                          
 London University.  He is going to become a doctor.
17.   I _______________(get) to this island two months ago.  The island is nice and green but I feel very lonely here.
18.   I know you are a kind person and you  ______________(help) me. Thank you!

6 points

ПИСЬМО


19. Представь себе, что ты получил/а письмо от твоего английского друга по переписке Неда (Ned). Вот отрывок из егописьма.
… Yesterday I had a very nice day in the zoo. Where were you yesterday? What did you see? What did you do? …
Напиши  Неду письмо и ответь на его 3  вопроса.
Не забудь:   1) обратиться к другу по имени;
                      2) попрощаться с другом 
                      3)  подписать письмо.
Адрес и дату писать не нужно.

 

_______________________

__________________________________________________________________________________
______________
______________

6 points
Total ________/24 points

Текущий контроль  за I четверть

ЦЕЛЬ: Контроль сформированности навыка выполнения заданий на различные виды чтения в формате ОГЭ
Task 1 
Make one text putting the paragraphs A – E into the correct order from 1 –5 in your answer sheet. 
Robbie’s first business
A 
One day, grandmother told him her secret way of making jam. Robbie made too much for the family to eat so he took it to other people in his street. He made more and more jam. It tasted so good that his parents’ friends started buying it from him. Robbie added all his costs together then decided on a price. 
B 
Robbie enjoyed art most at school. He liked maths and music too, but because it was hard for Robbie to spell words correctly or to understand texts, he didn’t enjoy being at school. In English, he had lots of problems. 
C 
Then he made a business plan on the computer with help from his dad. Now people can buy his jam at a weekly market. It tastes wonderful and it’s healthy because Robbie uses grape juice, not sugar, to make it.  
D 
“I’m still only 14 but I’m already a businessman!” Robbie laughs. “Last week I earned 93 euro because 87 different people bought 58 kilos of my jam, and a supermarket wants to sell it too. My career is in jam-making, I think!” 
E 
So, when Robbie was 12, his parents decided he should leave school and study at home. There, he learnt about business and working on computers, and spent more time happily studying art, exercising and practicing on his violin. Robbie’s grandmother started teaching him to cook too. Like his mother and aunt he really enjoyed doing it. 

 

Task 2 
Now read the text again. For items 6 – 10 match the ending of each sentence (A - F) to its beginning. There is one extra ending you do not need to use.  
 
6 After he left school, Robbie had more time to play 
7 After he was 12 Robbie studied 
8 People can buy Robbie’s jam 
9 Robbie had problems in his English lessons because 
10 Robbie’s grandmother told him 

A the secret way to make jam. 
B at the market. 
C an instrument. 
D he couldn’t spell very well. 
E different sports. 
F in his own home. 
 
Task 3 
For questions 11 – 17 read the text My trip to Canada by Tessa Watts and decide whether the information in the sentences is right (A) or wrong (B). 
MY TRIP TO CANADA by Tessa Watts
I had a great time on my adventure trip to Canada. I went with two teachers and all my classmates. I missed my family at first but by the end of the holiday, I didn’t want to go home! 
On my favourite day, we went on a really long walk in the mountains. We had to carry all our things in bags on our backs which was hard work but we never got bored because we all chatted the whole time. We had a rock climbing lesson just before our picnic lunch and later that afternoon we arrived at a lake where we camped for the night. Three of my classmates tried to fish, without success! I helped build the fire. The teachers and two of the older students made supper, then we sat in our blankets around the fire and sang songs and made wishes in the dark. 
We decided not to sleep inside the tents, but outdoors because we wanted to look at the stars. Some of the boys made “bear” noises trying to make us afraid, but we were still laughing at midnight because we were having so much fun. I’ll never forget that day.

Example: 
0 Tessa travelled to Canada on her trip 
A Right  B Wrong   
11 Tessa felt happy on the first day because she was with her family. 
A Right  B Wrong   
12 Tessa talked a lot with other people on the walk. 
A Right  B Wrong   
13 After the picnic lunch, the group had a lesson in rock climbing. 
A Right  B Wrong   
14 The students caught three fish in the lake. 
A Right  B Wrong    
15 The older students helped the teachers make supper. 
A Right  B Wrong   
16 The students didn’t sing songs because they left the guitar at home. 
A Right  B Wrong    
 17 The group slept outside so they could look up at the sky. 
A Right  B Wrong  

Answer list
Date___________________________
Name__________________________
Task 1.

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

Task 2.

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

Task 3.

11

12

13

14

15

16

17

 

 

 

 

 

 

 

  Total score 17/ _____points

Текущий контроль    за II четверть
ЦЕЛЬ: Контроль сформированности навыка выполнения лексико-грамматических заданий в формате ОГЭ
         Task 1.
Read the text. Use the words on the left in the correct form.

1

Once there ______________ a cat.

LIVE

2

_____________ name was Pussy.

HE

3

One day Pussy _____________________ over the wall and ___________________ into the garden next door.

JUMP
GO

4

He______________ a bird in an apple tree.

SEE

5

It was a small bird with bright red __________________.

FEATHER

6

Pussy was hungry. He __________________ the tree.

CLIMB

7

The bird did not see ___________________.

HE

8

The bird was at the end of a long, thin branch. While the bird was singing, a ____________ song, Pussy ___________________ slowly and quietly _____________ the branch.

BEAUTY
WALK
LONG

9

The bird sand __________________. Pussy was near the bird.

PRETTY

10

_________________, there was a loud crash!

SUDDEN

11

The branch broke, the bird ____________ away and Pussy ____________.

FLY
FALL

12

He landed on the head of an old lady who _____________ under the tree.

SIT

16 points
Task 2.
Choose the correct variant.

  1. … he got a brother?
  2. Does    b) Has    c) Do    d) Is
  3. …………………….? – He is a teacher.
  4. Who are you?    b) Where is your job?    c) What are you?    d) How are you?
  5. Synonym for the word “clever” is ………………… .

a) polite    b) tall    c) bright    d) stupid
4. She ….. speak English well when she was 5 because she lived in Britain but now she doesn’t.
a) used   b) uses  c) didn’t use    d) used to  
5. Chose the right variant of the question to the sentence: I had no classes on Friday.  
a) Have you got any classes today?
b) Will you have any classes on Friday?
c) Did you have any classes on Friday?
d) Do you had have any classes on Friday?
6. Pete ………………. a magazine now.
a) read   b) reads  c) reading    d) is reading
7. Sometimes she ……………………. new books in this shop.
a) buys   b) buy  c) is buying   d) buying
8.  Chose the right variant of the question to the word singing in the sentence: 
She is singing my favourite song.
a) What is she doing?    b) Who is singing?  
c) What is she singing?  d) Is she singing my favourite song?
9. “To go in for smth” means ………………….. .
a)  идти за чем-либо   b) идти назад  c) заниматься чем-либо   d) идти вперёд
10. My sister can play ……………… .
a) piano   b) the piano  c) in the piano   d) on the piano
11. Where …………………… you a month ago?
a) was   b) are  c) is   d) were
12. ……………. they ………………. tennis every day last year?
a) did….played   b) do……play  c) do……played   d) did………play
13. The antonym of the word “departure” is ……………….
a) luggage   b) arrival  c) board   d) custom
14. The third form of the verb “rise” is………………
a) rose   b) rised  c) risen   d) rosed
15. ……………you ever ………………….London?
a) Have ……………..been in   b) Were……………...been to  
c) Were ……………..been in   d) Have ……………..been to
16. What is the ………. of the street?
a) long   b) longest  c) length  d) longth
17. I …………..this book yet.
a) don’t read  b) am not reading  c) didn’t read   d) haven’t read
18. While Nick …………….in the mountains, Ted ……………..in the ocean.
a) was skiing/was swimming   b) were skiing/were swimming  
c) was skiing/swam  d) skied/was swimming
19. I ……… him now.
a) am not understanding   b) don’t understand  c) am not understand  d) not understand
20. When it is cold in the room, my father turns on ………………
a) hot water   b) washing machine  c) vacuum cleaner  d) central heating

20 points

Task 3.
Translate into English.

1. Я собираюсь поиграть на пианино.

_________________________________________________________________

2. Когда он был маленьким, он имел обыкновение путешествовать со своими родителями.

_________________________________________________________________

2. Я всегда хотел поехать в Лондон.

_________________________________________________________________

3. В то время как я читала, мой брат играл в шахматы.

__________________________________________________________________

4   points

Total _______/40 points

ЦЕЛЬ: Контроль сформированности навыка монологической речи
CARD 1.
Look at the picture. What can you see? Tell about British Traditions (the ravens).

CARD 2.
Look at the pictures. What can you see? Tell about Maslenitsa and Guy Fawkes`Day.                                                                    
                         

  
CARD 3.
Look at the picture. What can you see? Tell about Continents and Countries.

CARD 4.
Look at the picture. What can you see? Tell about Animals in Danger.

CARD 5.
Look at the picture. What can you see? Tell about winter and spring flowers.

CARD 6.
Look at the picture. What can you see? Tell about summer and autumn flowers.

CARD 7.
Look at the picture. What can you see? Tell about the Geographical Position of Great Britain.

CARD 8.
Look at the picture. What can you see? Tell about people and languages of the UK.

 

 



CARD 9.
Look at the picture. What can you see? Tell about the Queen and the Commonwealth.

CARD 10.
Look at the picture. What can you see? Tell about the Commonwealth and the Parliament.

Текущий контроль за  IV четверть
ЦЕЛЬ: Контроль сформированности навыка аудирования

Текст записи – стр.102-103
Верещагина, И.Н., Афанасьева, О.В. Английский язык. Книга для учителя. 5 класс/ И.Н.Верещагина,  О.В. Афанасьева. – М.: Просвещение, 2013. – 109 с.

 Listen to the text “An Excellent Student”. ( CD№61.Exercise 25)

Task 1.
Choose the best statement.

1. a) Tom’s knowledge was poor but he could answer some questions.
b)Tom’s knowledge was poor but he was able answer no questions.
c)Tom’s knowledge wasn’t poor but he couldn’t answer some questions.

2. a) The teacher wanted to know what parts of the USA consisted of, what were the emblems of England, Scotland and Wales .
b)The teacher wanted to know what parts of the United Kingdom consisted of, what were the emblems of the USA .
c)The teacher wanted to know what were the emblems of England, Scotland and 
Wales, and what parts of the United Kingdom consisted of.

3. a) Tom looked very excited.
b)Tom didn’t look happy.
c)Tom looked serious.

4. a)The teacher asked where the Great Fire started.
b)The teacher asked the date of the beginning of the Great Fire.
c)The student wanted to know when the Great Fire of London was.

5.  a)The student wanted to take his seat.
b)The teacher asked the student to walk to his seat.
c)The student got up and began to cry.

5 points

Task 2.
Complete the sentences.

  1. The teacher asked Tom questions _______________________________________.
  2. ____________________________________________________________his head.
  3. The teacher then decided______________________________________________.
  4. The teacher got ______________________________________________________.
  5. The teacher asked Tom______________________and she said that she ______________________

5 points

Task 3.
Answer the questions.

1. What was the easiest question possible of the teacher?_____________________

_____________________________________________________________________.

2. What did the student begin to do? Why?________________________________

_____________________________________________________________________.

3. What do you think of the student? Were there similar situations with you or your friends?___________________________

__________________________________________________________________________________________________.

6 points 
Total ________/16 points